Kliment Music Publishers
Kolingasse 15, 1090 Vienna, Austria, Tel. +43 1 317 5147, Fax +43 1 310 0827
Home | Search | Shopping basket | My account | Log in Deutsch|Español|Français|Italiano|Nederlands
 Catalogue
Keyword search:
Sheet music
CDs
Books
Donautal Music Publisher
Franz Moser Publisher
Sheet music database
 Info
Composers
Abbreviations
About us
Contact us
Sheet music/scoresSheet music/scores
Du sollst der Kaiser meiner Seele sein - click for larger image
click for larger image
click here - Andraschek, Siegmund 1975-
Andraschek, Siegmund 1975-
Title Du sollst der Kaiser meiner Seele sein
Category Concert/wind/brass band
Subcategory Hits, evergreens
Instrumentation Ha (concert/wind band); Voc (vocal)
Instrumentation/info Solo f. 1Voc ad lib.
Format PrtStm (full score and parts)
Publisher's article no. Kl 2190
Year of publication 2013
Price 80.50 EUR (incl. 10 % Austrian VAT)
Composer Stolz, Robert
Arranger Andraschek, Siegmund
Duration 4:18
Additional info/contents Robert Stolz erhielt im Kriegsjahr 1916 Sonderurlaub, um in Berlin die Uraufführung seiner Operette „Der Favorit“ selbst dirigieren zu können. Freilich war daran die Bedingung geknüpft, daß Stolz in Uniform dirigierte, um so das gute Einvernehmen zwischen Österreich und Deutschland zu dokumentieren. Die Operette an sich wurde ein Misserfolg, aber ein Schlager daraus sollte bald zu den bekanntesten Kompositionen von Robert Stolz werden: „Du sollst der Kaiser meiner Seele sein.“ Sicher verbindet man mit diesem Lied den Zauber einer herrlichen Frauenstimme, für den Durchbruch des „Kaisers meiner Seele“ war aber ein Sänger sehr wichtig: Josef Schmidt. Robert Stolz erinnert sich: „Obwohl er nur knapp 1,60 m groß war, besaß er doch den großartigen, herrlichen Tenor eines Giganten. ... Die Kraft und Schönheit seiner Stimme machten es zu „seinem“ Lied, obwohl der Text nicht ganz zu einem Mann passte.“
Sample score Sample score click here
Sound sample
Video sample Do you know of a video that demonstrates this item well? Please send us a link or send us the video via e-mail (office@kliment.at) or snail mail. Thank you.
Available yes yes
Format EUR
Du sollst der Kaiser meiner Seele sein - click here Du sollst der Kaiser meiner Seele sein (concert/wind band; vocal), full score and parts 80.50
Im Kräftereich - click here Im Kräftereich, audio CD 19.95

shopping basket To order this item please log in (click here).


In order to see the demo scores you need Adobe Reader, which you can download free. Just click on the following link.

Adobe Reader

In order to listen to the sound samples you need an MP3 player, which you can download free, for example:

Recommendations:
Rolly Polly Playing Time - click here

Requiem von Julius Fucik, arr. Eduard Scherzer - click here
Created by MusicaInfo.net